Saturday 21 October 2017

Halal Food in Taiwan

Makanan Halal di sekitar Taiwan 

Ada beberapa yang saya berjaya discover sepanjang percutian saya ke Taiwan pada October 2017 ini. 

Pertama - sekitar Pingxi city (near Jiufen). yang ni kena amik train dari Ruifang to Pingxi. Antara Family Mart and 7 Eleven depan sungai Pingxi, ade stall jual kebab. Saya beli kebab ayam at NTD80. 



Kedua - Chang Halal Beef Noodle, 21,Yen-Ping S. Rd 延平南路21號, 100 Taipei, Taiwan
berdekatan station Taipei Main and Ximen (blue line). kena jalan sket. Saya makan mixed noodles and beef and tandone plus coca cola = NTD200










Saya order yg 1st meal in teh 1st page NTD170
Coke NTD30


Ketiga, Thai Yunus Restaurant, Taipei Arena Station MRT
Yang ni, saya makan Tomyam small size, nasi, pulut hitam and air mineral. kat sini baru jumpe org malaysia. sempat berborak ngan makcik yg datang dari puchong utk jalan2 ngan anak and cucu before anak die balik malaysia. total: NTD407





Kalo nak tgk banyak lagi gambar dan link, boleh refer to my instagram and facebook page. bookworm.travel. 




1 comment:

  1. Over the years Hamburg airport has expanded rapidly and today the site is measured at 5.7 square kilometres hotel to hamburg airport transfer . This extension has including building a new hotel outside the terminal, new terminal buildings, connection to the S Bahn (which is Germany's rapid transport system), and the modernization of the roads outside the airport.

    ReplyDelete